Den ve školce
REŽIM DNE V MATEŘSKÉ ŠKOLE...
"Hra je pro dítě prací, je jeho povoláním, jeho životem." P.Kergomard
- otvíráme v 6.15 hod.
Děti se schází ve třídě Delfínků a v 7,30 hod se rozdělí do svých tříd, kde mají svůj plánovaný program. Po celý den mají stálý sebeobslužný pitný režim.
- ranní činnosti
Děti se po příchodu do školky věnují spontánním hrám a činnostem podle jejich volby a výběru. Rozvíjejí podněty nabídnuté paní učitelkou z oblasti jemné motoriky, rozvoje poznání a z oblasti estetické - individuální, skupinové i společné.
- motivační cvičení
Děti se spolu s paní učitelkou věnují relaxačním a nápravným cvikům za doprovodu hudby / cvičení s náčiním – šátky, kroužky, míčky…/, pohybovému ztvárnění písní a říkadel nebo pohybovým hrám s jednoduchými pravidly
- dopoledne
dopolední přesnídávka je od 8,45 - 9,15 hod a děti se samostatně obsluhují / svačinky na servírovacích vozících/
- učení hrou – aktivity
Po svačince probíhá komunitní kruh, řízené rozhovory, prožitkové učení, modelové situací, cvičení, tanec, zpěv, dramatizace pohádek, a jiné aktivity.
Výchovně – vzdělávací aktivity jsou vedeny v jednotlivých třídách ve skupinách či společně na základě dobrovolnosti a zájmu . Paní učitelka děti motivuje a povzbuzuje a případně koordinuje průběh, kdy se děti v přímo řízené činnosti střídají.Tyto aktivity jsou součástí týdenního tématického bloku, jejich náplň / didaktické hry a činnosti / jsou plánovány s ohledem na věkové složení třídy s vytýčením pěti oblastí, ve kterých jsou děti vzdělávány.
- pobyt venku
Přibližně okolo 9,30 – 9,45 hodin probíhá převlékání na pobyt ven. Nezbytnou součástí učení, je učení v přírodě, které skýtá dětem mnoho prožitků. Vycházky do okolí střídáme s pobytem na zahradě s ohledem na počasí. A právě v přírodě se aplikuje do vnímání dětí značná část poznatků a prožitků, potřebných pro správný rozvoj osobnosti dítěte.
- poledne
11,15 - 12,15 - hygiena, společný oběd, čištění zoubků
- odpolední odpočinek
Po 12,00 hod. začíná společný čas relaxace, klidu a odpočinku. Po obědě děti odpočívají společně na svém lehátku, kde jim paní učitelka čte, nebo vypráví pohádku, občas děti poslouchají pohádky z CD přehrávače.
- odpolední nabídka činností
Ve 14,00 hod dochází k postupnému probouzení a vstávání, probíhá odpolední svačina. Po svačině se odpolední činnost odvíjí společně ve třídě, krom teplých a slunných dnů, kdy děti odchází na školní zahradu. Učitelka při činnostech dává prostor dětem k rozvíjení jemné motoriky, grafomotoriky zejména předškolákům, a individuálně pracuje s dětmi. Děti se s rodiči rozchází postupně.
V 15,30 hod se děti znovu spojují do třídy Delfínků.
- zavíráme v 16.45 hod.
Školní vzdělávací program je zpracováván tak, aby dětem před vstupem do školy postupně pomáhal harmonicky se rozvíjet, aby dosáhly potřebných kompetencí, které má školák mít. Program vychází z těchto oblastí: Biologická, Psychologická, Interpersonální, Sociálně kulturní, Enviromentální, Dítě a jeho tělo, Dítě a psychika, Dítě a ten druhý, Dítě a společnost, Dítě a svět
Naše mateřská škola, její vzdělávací program a paní učitlky se snaží navazovat na výchovu dětí v jejich rodinách, ale nikdy nemůžeme nahradit jejich nejbližší - maminku a tatínka.
"Všechno,co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil už v mateřské školce" R.Fulghum