Jdi na obsah Jdi na menu

Den ve školce

 

REŽIM DNE V MATEŘSKÉ ŠKOLE...


"Hra je pro dítě prací, je jeho povoláním, jeho životem." P.Kergomard


- otvíráme v 6.30 hod.

images.jpeg


Děti se schází ve třídě Delfínků a v 7,45 hod se rozdělí do svých tříd, kde mají svůj plánovaný program. Po celý den mají stálý sebeobslužný pitný režim.


- ranní činnosti

kostky.jpeg Děti se po příchodu do školky věnují spontánním hrám a činnostem podle jejich volby a výběru. Rozvíjejí  podněty nabídnuté paní učitelkou z oblasti jemné motoriky, rozvoje poznání a z oblasti estetické - individuální, skupinové i společné.


- motivační cvičení

svihadlo.jpegDěti se spolu s paní učitelkou věnují relaxačním a nápravným cvikům za doprovodu hudby / cvičení s náčiním – šátky, kroužky, míčky…/, pohybovému ztvárnění písní a říkadel nebo pohybovým hrám s jednoduchými pravidly



- dopoledne

svacina.jpeg

dopolední přesnídávka je od 8,45 - 9,15 hod a děti se samostatně obsluhují / svačinky na servírovacích vozících/



- učení hrou – aktivity

zpev.jpegPo svačince probíhá komunitní kruh, řízené rozhovory, prožitkové učení, modelové situací, cvičení, tanec, zpěv, dramatizace pohádek, a jiné aktivity.

Výchovně – vzdělávací aktivity jsou vedeny v jednotlivých třídách ve skupinách či společně na základě dobrovolnosti a zájmu . Paní učitelka děti motivuje a povzbuzuje a případně koordinuje průběh, kdy se děti v přímo řízené činnosti střídají.Tyto aktivity jsou součástí týdenního tématického bloku, jejich náplň / didaktické hry a činnosti / jsou plánovány s ohledem na věkové složení třídy s vytýčením pěti oblastí, ve kterých jsou děti vzdělávány.


- pobyt venku

zahrada.jpegPřibližně okolo 9,30 – 9,45 hodin probíhá převlékání na pobyt ven. Nezbytnou součástí učení, je učení v přírodě, které skýtá dětem mnoho prožitků. Vycházky do okolí střídáme s pobytem na zahradě s ohledem na počasí. A právě v přírodě se aplikuje do vnímání dětí značná část poznatků a prožitků, potřebných pro správný rozvoj osobnosti dítěte.


- poledne

jidlo.jpeg11,15 - 12,15 -  hygiena, společný oběd, čištění zoubků


 

  

 odpolední odpočinek

spani.jpeg

 

Po 12,00 hod. začíná společný čas relaxace, klidu a odpočinku. Po obědě děti odpočívají společně na svém lehátku, kde jim paní učitelka čte, nebo vypráví pohádku, občas děti poslouchají pohádky z CD přehrávače.



- odpolední nabídka činností

 pastelky.jpeg

Ve 14,00 hod dochází k postupnému probouzení a vstávání, probíhá odpolední svačina. Po svačině se odpolední činnost odvíjí společně ve třídě, krom teplých a slunných dnů, kdy děti odchází na školní zahradu. Učitelka při činnostech dává prostor dětem k rozvíjení jemné motoriky, grafomotoriky zejména předškolákům, a individuálně pracuje s dětmi. Děti se s rodiči rozchází postupně.

V 15,00 hod se děti znovu spojují do třídy Delfínků.


- zavíráme v 16.30 hod

domu.jpeg

 

 

 

 

Školní vzdělávací program je zpracováván tak, aby dětem před vstupem do školy postupně pomáhal harmonicky se rozvíjet, aby dosáhly potřebných kompetencí, které má školák mít. Program vychází z těchto oblastí: Biologická, Psychologická, Interpersonální, Sociálně kulturní, Enviromentální, Dítě a jeho tělo, Dítě a psychika, Dítě a ten druhý, Dítě a společnost, Dítě a svět

Naše mateřská škola, její vzdělávací program a paní učitlky se snaží navazovat na výchovu dětí v jejich rodinách, ale nikdy nemůžeme nahradit jejich nejbližší - maminku a tatínka.


"Všechno,co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil už v mateřské školce" R.Fulghum